Tervetuloa rehtorin koulublogiin!

Blogin tarkoitus on kertoa kouluasioista rehtorin näkökulmasta. Blogissa on kuvauksia ja kuvia koulun arjesta, rehtorin näkemyksiä pedagogiikasta ja pohdintoja kasvatuksellisista aiheista - ja aiheen vierestä.

tiistai 28. lokakuuta 2014

Kehityskeskustelu

Olen menossa kehityskeskusteluun oman esimieheni kanssa. Ihan itse pyysin päästä.

Pitkin viikkoa olen valmistautunut ja kerännyt listaa asioista, joita haluan ottaa esille. Meillä on kyllä kunnan virallisetkin lomakkeet, jotka olen kuuliaisesti täyttänyt, mutta ne oikeat asiat on ranskalaisilla viivoilla koottuna.

Haluan mennä keskustelemaan oikeasti.
Alkuun olen koonnut hyviä asioita (tällä hetkellä kahdeksan kappaletta on päässyt listalle). Seuraavaksi olen purkanut paperille mielestäni pielessä olevat jutut (kaskas, niitäkin on kahdeksan). Ja lopuksi olen antanut ideoiden tulvia ja koonnut kehittämisideoita, miten viedä eteenpäin tätä suurta koululaivaa. Niin koulun, kaupungin kuin vaikkapa valtakunnankin tasolla.

Kehittämisideoita on kuusi ja ne liittyvät paljolti työtehtävien ja vastuun jakamiseen. Paljon asioita on aluillaan ja eteenpäinviemistä vaille koulutuspalveluiden alueella. Yksi ihminen ei ehdi tehdä kaikkea,  olen siis sitä mieltä, että esimiehelläni on aivan liikaa hommia.

Katsotaan kuinka käy, kehitymmekö molemmat keskustellen. Mielestäni kehityskeskustelu on parhaimmillaan vuorovaikutusta, jossa molemmat osapuolet saavat jotain matkaevästä mukaansa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti