Keväällä he saavat todistukseen ensimmäiset musiikinnumeronsa ja minulla on kyseenalainen ilo ne numerot antaa. Eli arvioida heidän osaamistaan, osallistumistaan, oppimistaan, aktiivisuuttaan, asennettaan, ahkeruuttaan.
Kerroin oppilaillekin, että tehtävä on vaikea. Ja ennakkohuhuista huolimatta numeroita ei arvota tikkataulun avulla.
Laadin omaksi ja oppilaiden iloksi seuraavan suoritustaulukon.
Se pitää kevään oppitunnit ryhdissään, antaa monta mahdollisuutta näyttää osaamistaan. Mukana on myös itsearviointia ja lisäbonusta ylimääräisestä aktiivisuudesta. Tätä taulukkoa kun käyttää ja pitää huolta siitä että sitä myös täyttää, on arvosanan antaminen keväällä helpompaa.
Vai antaisiko vaan kaikille kasin? :)
Kortista puuttuu paljon osa-alueita, mutta niitä on käyty läpi syksyllä. Nyt keväällä keskitymme näihin asioihin.
Musiikin suorituskortti,
kevät 2016
Nimi:
________________________________________
Arviointiasteikko: K = kiitettävää, aktiivista osaamista.
Innokasta osallistumista. (9-10)
H= perustasoista osaamista. Innokasta
osallistumista. (8)
T= perusasiat vaativat
vielä treenaamista. Et aina osallistu. (7)
V= et osaa opetettuja asioita. Et halua
osallistua.(5-6)
Musiikin osa-alue
|
Mitä teit, miten näytit osaamisesi.
Suorituspäivämäärä.
|
Itsearviointi osaamisesta
|
Open antama arvosana
|
Laulaminen pienessä ryhmässä tai yksin
|
|
|
|
Jonkin soittimen soittaminen.
|
|
|
|
Musiikin teoria, rytmit ja nuotit
|
|
|
|
Musiikkitiedon tehtävä
|
|
|
|
Omaa aktiivisuutta osoittava vapaaehtoinen tehtävä
|
|
|
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti